פרופ' חיים אזהרי, דיקן הפקולטה, מסכם את שנת תשפ"ד

זוהי שנה מורכבת, בה אנו מתמודדים עם אתגרי המלחמה.

הפקולטה תומכת בסטודנטים המשרתים במילואים, ומסייעת להם להשתלב בלימודים לאחר חזרתם מהשירות, על ידי מתן ייעוץ אישי מחברי הסגל, ובנוסף במתן מלגות ובהקלות אקדמיות.

ראינו השנה צמיחה משמעותית במספר הסטודנטים בפקולטה, הן לתואר ראשון והן לתארים מתקדמים ו והצמיחה ממשיכה עם מספר המתקבלים הגבוה השנה. הביקוש הגובר לתחום ההנדסה הביו-רפואית ניכר בקליטת סטודנטים איכותיים מכל רחבי הארץ. השנה קלטנו חברי סגל מצוינים בעלי שם בינלאומי, מה שמחזק משמעותית את צוות המחקר וההוראה שלנו. בנוסף, החלטנו על פתיחת מגמת ביו-פיסיקה רפואית, שתתמקד בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לאבחון וטיפול במחלות, הרחבנו את פעילותנו בתחום הבינה המלאכותית ולמידת המכונה, ושמנו דגש על חיזוק הקשר עם התעשייה.

החוקרים, הסטודנטים וצוותי המחקר במעבדות הפקולטה עוסקים במחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשניות בעלות פוטנציאל משמעותי לשיפור בריאות האדם, רבים מהם פרסמו את מחקריהם בכתבי עת מדעיים מובילים ואף זכו בפרסים ומלגות יוקרתיות.

הצבנו לעצמנו יעדים אסטרטגיים שאפתניים לשנים הקרובות, אנו רוצים להמשיך לצמוח ולהרחיב את פעילותנו, תוך גיוס משאבים נוספים לקידום מחקר ופיתוח. אנו שואפים גם להרחיב את תחומי המחקר וההוראה שלנו, תוך התמקדות בתחומים חדשניים כמו בינה מלאכותית ולמידת מכונה. בנוסף, אנו רוצים להמשיך ולחזק את הקשר עם התעשייה ולהפוך את הפקולטה למרכז בינלאומי מוביל בתחום ההנדסה הביו-רפואית.

הסטודנטים שלנו הם העתיד של תחום ההנדסה הביו-רפואית. אני קורא לכם להיות סקרנים, יצירתיים ונועזים. אל תפחדו לחשוב מחוץ לקופסה ולחקור תחומים חדשים. יחד, אנו יכולים לעשות דברים גדולים!