יזמות

רבים מתחומי המחקר האקדמי בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון מהווים שלב בסיסי בפיתוח מוצרים רפואיים. הפקולטה פועלת לקידום החשיבה היזמית בקרב הסטודנטים והחוקרים בטכניון בכל שלבי המחקר על מנת שתוצרי מחקר אלו יגיעו ליישום ויתרמו לשיפור איכות רפואה וקידום התעשיה הרפואית בארץ ובעולם. בין היתר קיימת הכוונה לחשיבה על זיהוי יישומים בעלי פוטנציאל מסחרי, תהליכי פיתוח מוצר רפואי, ולידציה קלינית מוקדמת. 

הפקולטה מציעה לחוקרים וסטודנטים שירותי יעוץ ותמיכה בתחומים הבאים:

  • זיהוי תחומי מחקר עם פוטנציאל מסחרי במעבדות המחקר והכוונת חוקרים ליישומם והכנתם ליצירת עניין מסחרי
  • עזרה בהכנת חומרים להצגת פרויקטים מחקריים לשיתופי פעולה ו/או למשקיעים פוטנציאליים
  • יצירת קשרים עם רופאים לקידום מחקרים קליניים המבוססים על פיתוחים של חוקרים בפקולטה ויעוץ בתכנון ניסוים קליניים
  • איתור מענקי מחקר רלוונטיים ועזרה לחוקרים בכתיבת בקשות למענקי מחקר יעודיים למחקר יישומי
  • הכוונת סטודנטים לבחינה ביקורתית של מיזמים עצמאיים ולגיוס מימון ומסחור

 התמיכה ניתנת בפקולטה על ידי ד"ר יעל רוזן

ד"ר רוזן הינה יזמית ומייסדת במשותף של שתי חברות בתחום המכשור הרפואי ומנהלת אקדמית של קורס בפיתוח מכשור רפואי של חברת שייזים ביחידה ללימודי המשך בטכניון. ד"ר רוזן עוסקת ביעוץ לחברות מכשור רפואי והערכת טכנולוגיות רפואיות להשקעה עבור חממה טכנולוגית. 

לתיאום פגישת יעוץ אישית: yael.rozen@technion.ac.il

 

קורסים והרצאות בתחום היזמות ויישום מחקר בהנדסה ביו-רפואית בטכניון:

קורס יזמות בהנדסה ביו-רפואית  (336543)

חשיפה לעולם היזמות הטכנולוגית בתחום ההנדסה הביו-רפואית על כל גווניו, תוך לימוד היבטיו השונים והייחודיים – טכנולוגיים, עסקיים, כספיים, משפטיים (רגולטוריים) אנושיים ואתיים. הרצאות מקצועיות של מומחים בתחומים השונים החשובים בתהליך המאפיין מעבר מרעיון למוצר מסחרי ובמקביל התנסות מעשית באתגרים בבניית תכנית עסקית.

במהלך הקורס הסטודנטים ירכשו כלים וידע :

  1. זיהוי ואימות צרכים קליניים
  2. הערכה ופיתוח פתרונות מבוססי טכנולוגיה.
  3. הכנת תוכנית עסקית הכוללת את נושאי הפיתוח, תקינה, שיווק ומימון.
  4. הסטודנטים יוכשרו בצוותים בני 2-3 אנשים, יזהו צורך רפואי ופתרון ויבנו תכנית עסקית לקידום ומסחור מיזם טכנולוגי רפואי.

במהלך הקורס ידונו עם עמיתיהם לקורס בדילמות ובבעיות המופיעות לאורך תהליך בנית התכנית ובסיום הקורס יציגו לשאר הכתה תכנית מלאה על בסיס הכלים והתובנות שנרכשו בקורס.

קורס פרויקט יזמי בהנדסה ביו-רפואית (334015)

הקורס כולל לימוד היבטים יזמיים בפרויקט, חישובים הדרושים לתכן, בחירת חומרים, תכן מפורט של חלקי המכשיר ואביזרים הקשורים בו, תכן של מערכות הבקרה, הפיקוד וההפעלה, הכנת תיק יצור, בניית אב-טיפוס, בדיקתו והסקת מסקנות לגבי התכן. ההיבט היזמי כולל: שיקולים מסחריים הקשורים לבחינת הכדאיות העסקית, הדרך הנדרשת לפיתוח ומסחור הפרויקט, והצגתו כמיזם להשקעה. בסוף הסמסטר מוצג המיזם ומוגשת עבודה כתובה על הפרויקט. בנוסף, מוגשת מצגת עסקית בסיסית ודף תקציר למשקיעים.  

 מפגש הדרכה בהגשת בקשות לוועדת הלסינקי

המפגש כולל הסבר על תהליך אישור של ניסוי קליני בארץ, מטרת הוועדות השונות העוסקות באישורו ומילוי טפסי הבקשה באופן שיקל על אישורו וביצועו בפועל. ניתן לשלב דוגמאות וליישם על ניסויים אותם הסטודנטים מעוניינים לבצע בטווח הקרוב או הרחוק יותר. המפגש נקבע בתיאום.