מסכמים את BME HACK 2023

סובלים מאסתמה? תארו לכם שאתם חווים התקף ואין בידכם משאף.
וגם- הייתם במצב המחייב מדידת ריווי חמצן בדם (סטורציה)? הידעתם שהמכשור הקיים היום אינו מדוייק מספיק עבור מטופלים בעלי עור כהה?
עם אתגרים רפואיים אלו ואחרים התמודדו הסטודנטים שהשתתפו בהאקתון הנדסה ביו-רפואית BME-HACK 2023.
זהו ההאקתון הבינלאומי היחיד בטכניון בהשתתפות סטודנטים מפקולטות שונות וסטודנטים מהתכנית הבינלאומית. האירוע התקיים בשפה האנגלית, מה שהיווה אתגר נוסף למתחרים.
את המקום הראשון חלקו שני צוותים:
-הצוות שפיתח את C-Air – מכשיר המיועד בעיקר לבני נוער הסובלים מאסתמה ולמעלה ממחציתם לא נושאים איתם משאפים. C-Air הינו משאף שטוח המתחבר לגב הטלפון הסלולרי ויאפשר טיפול מיידי.
-הצוות שפיתח את OxyAI – מכשיר שיאפשר מדידה מדוייקת של ריווי חמצן בגוף (סטורציה) גם לכהי עור- OxyAI הינו מד חמצן המשלב אלגוריתם המכייל אוטומטית את המדידה על בסיס צבע העור של המטופל וקריאה במספר אורכי גל ומאפשר קריאה מדויקת של ריווי החמצן בדם למטופלים ללא תלות בצבע עורם.
הצוות שזכה במקום השני בהאקתון בחר להתמקד בבעיית Sleep Paralysis- שיתוק שינה. הם פיתחו את Noa -מכשיר לביש המאפשר למטופל לצאת משיתוק במהלך השינה על ידי שילוב טכנולוגיה לזיהוי שיתוק שינה וטיפול באמצעות גירוי חשמלי.
אתגרים רפואיים נוספים שנענו בהאקתון היו ניטור הריון ביתי, אבחון מוקדם של אנדומטריוזיס, אבחון אפילפסיה ועוד.
תודה לנותני החסות והפרטנרים שלנו:
Philips, Biosense Webster, NGT, מרכז היזמות והחדשנות בטכניון t:hub
מרכז יוזמות בריאות האדם בטכניון, מרכז מהודר לממציאים, BIZTEC מרכז רפואי כרמל
המון תודה לנבחרת המנטורים שליוותה את הסטודנטים שלנו:
רונית מרקו, שלומי הרפז, לבנת בן-צור, ד"ר אייל רון, ד"ר שלמה לבקוביץ, יעקב דימינסקי, רוני שטיינר, אוהד יניב, שי פוליקר, צפריר עוזר, אנני קאופמו, רועי אורמן, בועז דרורי, סי בוחבוט, יונה וייסבוך, עידו יוחנן, ד"ר ליטל עטייה.
תודה רבה למנטורים הקליניים:
ד"ר יובל קאופמן, ד"ר מיוריאל קונופניטי, קרן מרום, ד"ר חיים הבר, ד"ר איריס אהל-שני, ד"ר נועם וסק, פרופ' ישראל עמירב, פרופ' גיורא פילר
תודה רבה לנבחרת השופטים:
זוהר גנדלר, פרופ' יוסי שמאי, ד"ר יוסי קם, ד"ר ליאת צורף, ד"ר ליאור לב-טוב
תודה ענקית לצוות הפקולטה שבלעדיו האירוע הזה לא היה כל כך מדהים ובמיוחד לרונית מרקו, חן מנחם, קיפי (מנדל קיפרמן), שירי גרינפלד וקרין גפן-מגיורה.
הצוות המוביל: ד"ר יעל רוזן, לילך לורבר, רן בן חיון ותאו פוקס
נתראה בBME-HACK 2024 !
כל התמונות כאן: