יום מחקר לתארים משתלמים

14/10/2021

ביום המחקר שהתקיים בפקולטה, הציגו מעל 90 סטודנטים לתארים מתקדמים את מחקריהם. במהלך היום התקיימו הרצאות TED   של הפוסט-דוקטורנטים בפקולטה ולקראת סוף היום התקיימה סדנת ניהול זמן ופרודוקטיביות. את יום המחקר הובילו פרופ"ח יעל יניב, סגנית דיקן לתארים מתקדמים ונטע רותם ימיצקיי, רכזת תארים מתקדמים. את הפוסטרים שפטו חברי סגל ומספר בוגרי תארים מתקדמים בהנדסה ביו-רפואית.

במקום הראשון זכתה סופי סגל, דוקטורנטית במעבדת פרופ' יעל יניב. סגל פיתחה מענה קליני לתופעת לוואי של השימוש בתרופה  HCQ, המשמשת לטיפול במגוון מחלות אוטואימוניות. בעקבות פרוץ המגפה הנוכחית התברר כי תרופה זו יעילה לטיפול בקורונה, אולם ידוע שאחת מתופעות הלוואי שלה היא ברדיקרדיה – האטה בקצב הלב. במחקרה הצליחה סגל למפות את המנגנונים המובילים לתופעת הלוואי ולהראות כי שימוש בתרופה קיימת נוספת, IBMX, מבטל את האטת קצב הלב. במודל חיה ובתאים ממקור אנושי, אומתה יעילות השימוש המשולב ב- HCQו- IBMX – ממצאים העשויים להוביל למחקר קליני שיבחן את יעילותו של שילוב זה בבני אדם.

במקום השני זכתה לידן פרידמן, מאסטרנטית במעבדת פרופ' דביר ילין, המפתחת שיטה לא פולשנית לספירת דם. שיטה זו עתידה לייתר את הצורך בכל הכרוך בשיטה הקיימת: דקירה, איסוף הדם, משלוח למעבדה והמתנה לתוצאות. השיטה שמפתחת פרידמן מבוססת על כלים אופטיים ובהם מיקרוסקופיה קונפוקלית ומטרתה לספק תוצאה מיידית בתהליך אוטומטי וממוחשב.

במקום שלישי זכתה אידה מיורוב, מאסטרנטית במעבדת פרופ' אמיר לנדסברג. היא פיתחה טכנולוגיה לניטור פגיעה לבבית באמצעות אולטרסאונד. יעילות הטכנולוגיה החדשה הודגמה בלבבות של בעלי חיים. ראוי לציין כי הפגיעה האמורה מופיעה במקרים מסוימים בקרב חולי קורונה.