חיבור בין אקדמיה לחברה בקורס של פרופ' לבנברג, בשיתוף פעולה עם החממה החברתית בטכניון

השבוע החלו הלימודים בבתי הספר וזו הזדמנות לספר על פעילות עשייה חברתית של הסטודנטים שלנו-
במהלך השנה האחרונה, סטודנטים מקורס 'מתא לרקמה' בפקולטה להנדסה ביו-רפואית, בהנחיית פרופ' שולמית לבנברג והמתרגלת ריטה שוכמכר, השתתפו בפעילות חינוכית מיוחדת עם תלמידי בתי ספר תיכון. הפעילות התאפשרה בשיתוף עם החממה החברתית של הטכניון, שמעודדת את החיבור בין האקדמיה לחברה.
35 סטודנטים שלמדו בקורס העבירו שיעורי העשרה לתלמידי 15 חטיבות ביניים ותיכונים משלל אזורי הארץ. השיעורים עסקו בנושאים מעניינים וחדשניים מתחום ההנדסה הביו-רפואית, כמו- התפתחות העובר והפריית מבחנה, מבנה העור, אוסטאופרוזיס, סרטן וגרורות, ועוד.
השיעורים התקיימו בבתי הספר ובפקולטה להנדסה בין-רפואית בטכניון.
בתהליך הכנת מערכי השיעור בחרו הסטודנטים נושא ממגוון נושאי הקורס, חקרו אותו לעומק תוך הבנת הבעיה הרפואית ולאחר מכן סקרו את הטכנולוגיות הביו-רפואיות החדשניות ביותר המוצעות כיום ואשר נותנות פתרון לבעיות הרפואיות אותן חקרו.
השיעורים אתגרו את התלמידים לחשוב באופן יצירתי ולחקור את האלטרנטיבות האפשריות להתמודדות עם בעיות רפואיות.
התלמידים והמורים הודו על החוויה. לדברי אחד התלמידים "ההרצאות חידשו לי הרבה, למדתי על מחלות ובעיות רפואיות שלא היכרתי כמו מחלת דושן, צינתור עורקים ועל טכנולוגיות חדשות שהמציאו לטיפול במחלות" ואחד המורים הוסיף "הסטודנטים העבירו את ההרצאה בצורה מונגשת לתלמידים, נושאי ההרצאה השיקו לנושאי הלימוד בבית הספר, אפילו אני למדתי דברים חדשים והרחבתי את ידיעותיי בתחום"
מאחלים בהצלחה לכל התלמידים ומצפים לפגוש אתכם גם השנה!