האקתון משותף של הטכניון, קורנל טק וחברת Mindstate בסיוע המרכז הרפואי איכילוב.

11/02/2021
Time To Care
האקתון משותף של הטכניון, קורנל טק וחברת Mindstate
בסיוע המרכז הרפואי איכילוב.
ההאקתון התקיים בסיומו של קורס יזמות חדש בפקולטה, במהלכו למדו הסטודנטים כיצד לתכנן פתרון הנדסי ועסקי מקורי לאתגרי הבריאות המודרנית.
את התוכנית הובילו אקדמית ד"ר יואכים בהר, ראש המעבדה לבינה מלאכותית ברפואה (AIMLab) בפקולטה, פרופ' רון ברכמן, מנהל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג'ייקובס; ופרופ' אריאל אורדע, ראש תוכנית ג'ייקובס בטכניון. סופיה סגל, דוקטורנטית ממעבדת פרופ' יעל יניב, סייעה בהוראה. פרופ' יעל יניב היתה הראשונה להביא לפקולטה את התכנית.
12 צוותים רב-תחומיים של סטודנטים מהטכניון ומקורנל טק ומעצבים מקצועיים השתתפו בתחרות באמצעות מרחבים וירטואליים של Zoom ו-GatherTown. בליווי מנטורים מאיכילוב התמודדו המשתתפים עם מגוון רחב של בעיות ובהן תקשורת בין מטופלים לצוות המטפל, אתגרים בשגרת העבודה של האחיות, אבחון מוקדם של אלצהיימר ואפילו טיפול בשיירי מזון בבתי חולים.
פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב ואחד השופטים בתחרות, סיכם את אירוע הסיום בעידוד לצוותים. הוא אמר לסטודנטים: "המשיכו לחדש, כי זו הדרך לקדם את הרפואה גם בתקופה של מגפה ופנדמיה".
הקבוצה הזוכה הציעה בתחרות הרעיונות את Defi – דפיברילטור נייד הנטען ממכשיר הטלפון הנייד. בקבוצה חברים שלושה סטודנטים מהטכניון – רוית אבל, אלון גלעד ועידן שנפלד ושני סטודנטים מקורנל טק: אשלי דיי ואריק צ'ן.
בתמונות- ניהול האקתון מרחוק- מובילי התוכנית והשופטים שהתמקמו בIMed Medical Habitat של בי"ח איכילוב, בנוסף תרשים המכשיר של הקבוצה הזוכה.