ברוך הבא פרופסור יובל גרעיני

21/12/2020

אתם מוזמנים להכיר את פרופ' יובל גרעיני, שהצטרף לאחרונה לסגל הפקולטה שלנו!
יובל, בוגר הפקולטה לפיזיקה בטכניון, הגיע אלינו לאחר שהיה פרופסור חבר בפקולטה לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן ולפני כן באוניברסיטת דלפט בהולנד. לפני כן, הוא הקים חברה ופיתח יישומים של מערכות אופטיות לזיהוי בעיות גנטיות. מערכות אלו משמשות היום למחקר ולאבחון גנטי בבתי חולים בכל העולם.

במסגרת פעילותו זכה פרופ' גרעיני בפרס ליאון ומריה טאובנבלט להצטיינות במחקר רפואי ופרס וולפסון לחוקר צעיר. יובל, שהוכתר כמרצה מצטיין באוניברסיטת בר אילן, שימש כראש המכון לננוטכנולוגיה, שם יזם פעילויות רבות ושיתופי פעולה עם התעשייה ועם מכונים בינלאומיים. בין היתר, הקים מוזיאון לאומנות-מדע בתחום הננוטכנולוגיה שמטרתו העיקרית לחשוף את היופי של המדע לנוער ולציבור הרחב.

פרופ' גרעיני חבר בוועדות שונות של המועצה להשכלה גבוהה ופעיל במסגרות אקדמיות בינלאומיות שונות.
מחקרו מתמקד בתחום הביופיזיקה וננו-ביו-פוטוניקה. הוא חוקר מערכות שונות, כמו למשל את ארגון הגנום בגרעין התא, בעיה שעדיין רב בה הנסתר על הגלוי ונדרש שילוב הדוק בין ידע בפיזיקה ובביולוגיה. לצורך המחקר נעשה גם פיתוח של שיטות מדידה חדשניות שרבות מהן מתבססות על מדידה של תאים חיים.
מעבדת פרופ' גרעיני עוסקת גם בייצור מבנים ננומטריים שמבוססים על DNA ובפיתוח של שיטות מחקר שונות כדי לחקור הקשר בין חלבונים ו- DNA ברמת המולקולה הבודדת.

פרופ' גרעיני פרסם יותר מ- 100 מאמרים שחלקם זכו לתשומת לב רבה בעולם.

יובל, שמחים שהצטרפת אלינו ומאחלים לך המון הצלחה!

מוזמנים לצפות בהרצאה של פרופ' גרעיני שנערכה במסגרת שבוע חדשנות 2020  (התחלת ההרצאה בדקה 11:23)